1459 .jpeg
Blogi

Norjan reissu – 16.8.2014 – Päivä 5 – Karlstad

Aamulla päästiin lähtemään klo 9.00, mutta sitä ennen kävimme tietenkin nauttimassa aamupalan ja itsekin kokeilin ensimmäistä kertaa paahtoleivän päällä kalaa – näytti muikulta mutta ei kyllä ollut sitä. Siis kokonainen pikkukala pistettiin leivän päälle ja syötiin sellaisenaan – isäni tätä on kyllä harrastanut mutta en minä.

Onneksi olimme käyneet aiemmin illalla jo suihkussa, sillä yön aikana hotellin vesijärjestelmä oli mennyt rikki. Kylmä vesi tuli koskesta joka hotellin vieressä oli ja jotenkin siinä sitten mennyt rikki. Harmillista tuollainen rikkoutuminen mutta meillä kävi kyllä tuuria.

Edessä oli 10 tunnin pitkä ajomatka mutta olin varannut itselleni
lukemista mukaan ja miehenkin kanssa sai jutella niitä näitä. Sitten
yritin metsästää yhtä tiettyä kappaletta itselleni – olin sen jo kuullut
matkallamme Tukholma-Oslo-Geiranger välillä vaikka kuinka monta kertaa
mutten mitenkään ollut saanut siitä kunnolla selvää. Kun sitten vihdoin
se kappale pärähti radiossa soimaan, pistin videokameran nauhottomaan
että voisin sitten Suomessa yrittää paremmalla ajalla etsiä. Niin olin
siis yrittänyt kännykän, googlen ja youtuben avulla jo edellisenä iltana
metsästää kyseistä kappaletta.

Kyllähän mä sen sitten ajan kanssa tosiaan kotosuomessa löysin. Tämä kappale jäi siis soimaan ja se oli pakko etsiä: Tove Lo – Habits (Stay High) (kuuntele Youtubesta)

Maisemat pysyi kiinnostavina aina Lillehammeriin saakka, mutta sen jälkeen ne muuttuivat aika suomimaisemiksi jotka ei enää samalla tavalla kiinnostaneet. Tässä vaiheessa sanoin miehelleni että oli kyllä mahtava reissu.

Pysähdyimme tosiaankin Lillehammerissa tankkaamaan ja haettiin samalla energiajuoma miehelle sekä mulle huulirasva – mulla oli huulet ihan kuivuneet. Johtuen luultavasti auton ilmastoinnista tai sitten tuosta vuoristoilmasta. Mene ja tiedä, mutta rasvaaminen helpotti heti tuota kuivuutta. Siinä samalla kun tuota rasvaa metsästin sieltä huoltamolta, niin tulin bonganneeksi LION -suklaapatukan. Siitä tuli vähän nostalgiset tunnelmat sillä tuo oli se merkki jolla aikoinaan kauppiksessa opiskellessani söin tunteisiini. Mun oli ihan pakko ostaa se. Se patukka on mulla edelleen laukussa. Aikoinaanhan mä saatoi ahmia kolme-neljäkin tuollaista naamariin mutta nyt – nyt mä en anna sen enää hallita mua. Mutta kyllä mä sen jossain vaiheessa vielä syön mutta en ahmien vaan pikkuhiljaa maistellen, kokonaan kuitenkin syöden.

Jatkettiin matkaa Karlstadia kohden ja sinne saavuimme n. klo 19:00. Mahat pahasti muristen, joten suunnattiin lähimpään ruokapaikkaan joka vastaan tuli. Ja kun masut oli taas täynnä, niin jatkettiin hotellimme etsintää joka löytyikin aika nopeasti. River C Hotelli oli tällä kertaa meidän hotellina ja se oli kyllä upea hotelli kuten alimmista kuvista voi ehkä päätellä.

Yritettiin katsoa wifin avulla että olisiko siellä mitään tekemistä mutta eipä juurikaan. Enää tuohon aikaan ja kyllähän meitä jo niin väsyttikin että päätettiin vain pysyä hotellissa.

Ja taas kerran videokooste päivästä.

Matka jatkuu….

12.8.2014 – Päivä 1 – Viking Grace
13.8.2014 – Päivä 2 – Oslo
14.8.2014 – Päivä 3 – Geiranger (Videseter)
15.8.2014 – Päivä 4 – Geiranger
16.8.2014 – Päivä 5 – Karlstad
17.8.2014 – Päivä 6 – Tukholma
18.8.2014 – Päivä 7 – Koti

17 kommenttia

Universalis

Ihana biisi, kiitos! En ole kuunnellut radiota juurikaan, niin en ole oikein bongannut uusia biisejä. Tämä upposi täysillä heti. 🙂

Pitikin kysymäni, että miten sait/te ajan kulumaan noin pitkillä matkoilla? Jaksoiko isäntä hyvin ajaa? Itse en voi ollenkaan lukea autossa, niin heti rupesin miettimään miten itse saisin noin pitkän ajan kulumaan. 🙂

PipSa / Piia Viena - Värikäs Elämäni

No eihän tuo kappale ilmeisestikään Suomen radiossa soi, vaan Ruotsin ja Norjan. 🙂 Mä en radiota kuuntele mut tsekkaan yleensä kerran kuussa niiden sivujen musiikkilistauksen. Jos vaikka kiinnostavaa löytyisi. 🙂

Ihan juttelemalla/kuvaamalla/lukemalla se aika meni nopeasti. Jaksoihan se ajaa, mutta me kyllä jaloiteltiin kerran tunnissa-kahdessa. Piristi siis.

Tuo biisi on kuulunut Suomen radiossa tänä kesänä ahkerasti – eikä syyttä 🙂

Alla vinkattu sovellus on loistava – jos ei ole omalla radiokanavalla kuulunut!

PipSa / Piia Viena - Värikäs Elämäni

Ai on vai? No eipä ole kyllä kanavilla pompannut silmille. Vai onkohan kuinka tuore kappale täällä radiossa.

Anonyymi

Tein kerran itse yhden matkakertomuksen blogiin ja laitoin siihen taustamusiikin. Ystävä sitten kysyi, olenko varma että käytän luvallista musiikkia. Enpähän ollut tajunnut sitä…

PipSa / Piia Viena - Värikäs Elämäni

Juu, tässä kannattaa olla todella tarkkana. Itse käytin Youtuben omaa ilmaista musiikkikirjastoa joten musiikit näissä on luvallisia.

Anonyymi

Ainakin iPhonelle saa sellaisen sovelluksen, joka tunnistaa lauluja, puhelinta pidetään sen vieressä josta musiikkia kuunnellaan (radio) ja sovellus etsii laulun nimen ja esittäjän. Sovelluksen nimi on Shazam :). Itselleni sovellus on ollut tosi hyödyllinen 🙂

Ai heti jos Pipsa ei kerro syömisistään niin se tarkoittaisi sitä ettei hän syönyt ollenkaan? Tämä asia tuntuu koko ajan aiheuttavan niin paljon spekulointia, kirjoitti hän syömisistään tai ei.

PipSa / Piia Viena - Värikäs Elämäni

No periaatteessa juu. Aamusti hotellilla reipas aamupala ja sitten Karlstadissa reipas illallinen. 🙂

On kyllä. Oon niin tyytyväinen kun nuo kuvat auton liikkuessa onnistui noinkin hyvin 🙂